Polityka prywatności strony www
Niniejsza Polityka prywatności ma charakter informacyjny. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych w przypadku korzystania ze strony internetowej www.pfp.com.pl w tym podstawy prawne, cele i zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą. Zawartość strony www.pfp.com.pl podlega ochronie prawnej. Dokumenty, artykuły, grafiki, skrypty i inne pliki tworzące stronę internetową www.pfp.com.pl stanowią własność Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości lub zostały wykorzystane za zgodą osób uprawnionych.
Określenia użyte w niniejszej Polityce mają następujące znaczenie:
1) Administrator – osoba fizyczna lub prawna, organ publiczny, jednostka lub inny podmiot, który samodzielnie lub wspólnie z innymi ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w przypadku korzystania ze strony internetowej www.pfp.com.pl jest Polska Fundacja Przedsiębiorczości, z siedzibą w Szczecinie, przy ul. Monte Cassino 32, 70-466 Szczecin, NIP 8512242911, REGON: 811077420, wpisana do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej prowadzonego przez Sąd Rejonowy Szczecin - Centrum w Szczecinie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000039918;
2) Dane osobowe – wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej ("osobie, której dane dotyczą"). Informacje te mogą obejmować imię i nazwisko, nr IP urządzenia, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies oraz innej podobnej technologii;
3) Polityka – niniejsza Polityka prywatności;
4) RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
5) Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca stronę internetową www.pfp.com.pl lub korzystająca z jednej albo kilku funkcjonalności dostępnych na stronie;
6) Strona – strona internetowa funkcjonująca pod adresem www.pfp.com.pl
Administrator
Administratorem Twoich danych osobowych jest Polska Fundacja Przedsiębiorczości, z siedzibą w Szczecinie, przy ul. Monte Cassino 32, 70-466 Szczecin, NIP 8512242911, REGON: 811077420, wpisana do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej prowadzonego przez Sąd Rejonowy Szczecin - Centrum w Szczecinie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000039918.
Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się bezpośrednio drogą poczty elektronicznej kierowanej na adres: iod@pfp.com.pl.
Zakres przetwarzanych danych
Przetwarzamy następujące kategorie danych osobowych: dane identyfikacyjne (imię, nazwisko), dane kontaktowe (numer telefonu, adres poczty elektronicznej, nazwa firmy) dane dotyczące adresu IP oraz informacje na temat sposobu korzystania ze Strony, a także inne dane osobowe zgromadzone przy wykorzystaniu Plików cookies oraz podane przez Użytkownika w formularzu kontaktowym lub podczas korzystania z innych funkcjonalności dostępnych na Stronie.
W razie pytań dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci praw, skontaktuj się z Nami wysyłając wiadomość do naszego Inspektora Ochrony Danych na adres mailowy: iod@pfp.com.pl lub listownie na adres korespondencyjny: ul. Monte Cassino 32, 70-466 Szczecin.
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych
Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których przetwarzane dane dotyczą. Uwzględniając charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie i wadze zagrożenia, Administrator wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z RODO i aby móc to wykazać. Środki te są w razie potrzeby poddawane przeglądom i uaktualniane. Administrator stosuje środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i/lub modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.
Pozyskane dane osobowe będą przetwarzane w celu:
1) właściwego zarządzania Stroną i zapewnienia bezpieczeństwa zarówno Strony jak i Użytkowników, korzystania ze Strony w celach informacyjnych bez korzystania z dodatkowych funkcji czy usług obejmujące udokumentowanie uzyskiwania zgód na instalację Plików cookies w ramach narzędzia służącego do zarządzania zgodami (podstawa prawna: prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na zapewnieniu dostępu do Strony oraz funkcjonalności, optymalizacji Strony oraz zapewnienia bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych tj. art. 6 ust. 1 lit f RODO);
2) w przypadku udostępnienia na Stronie funkcjonalności pn. Formularz kontaktowy, wymiany korespondencji, w tym udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytania dotyczące usług świadczonych przez Administratora, w tym udzielania odpowiedzi na pytania przesłane za pomocą formularza kontaktowego (podstawa prawna: prawnie uzasadniony interes Administratora tj. art. 6 ust. 1 lit f RODO, zawarta umowa, jeśli kontakt z Twojej strony dotyczy wiążącej Cię z Administratorem umowy tj. art. 6 ust. 1 lit b RODO);
3) w przypadku udostępnienia na Stronie funkcjonalności pn. Newsletter, świadczenia usługi newslettera w celu przesłania zamówionych informacji, ofert oraz innych treści o charakterze informacyjnym lub handlowo - marketingowym (podstawa prawna: zawarta umowa o świadczenie usługi newsletter tj. art. 6 ust. 1 lit b RODO oraz Twoja zgoda na otrzymywanie newslettera tj. informacji handlowej, w tym marketingu bezpośredniego, na podany przez Ciebie adres e-mail);
4) prowadzenia badań i analiz, opracowywania statystyk dotyczących działalności Administratora (podstawa prawna: prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na badaniu satysfakcji Użytkownika w celu doskonalenia jakości świadczonych usług, tj. art. 6 ust. 1 lit f RODO);
5) dochodzenia lub odpierania roszczeń prawnych związanych z funkcjonowaniem Strony oraz zapobiegania przestępstwom, a także prowadzenia związanych z nimi postępowań (podstawa prawna: prawnie uzasadniony interes Administratora, tj. art. 6 ust. 1 lit f RODO);
6) gromadzenia materiału dowodowego na wypadek zaistnienia konieczności wykazania faktów, co stanowi realizację prawnie uzasadnionego interesu Administratora (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
7) zabezpieczenia i ochrony mienia Administratora, zapewnienia bezpieczeństwa osób korzystających z obiektów Administratora, zapobiegania popełnianiu przestępstw lub ujawniania popełnionych przestępstw poprzez stosowanie zabezpieczenia w postaci monitoringu wizyjnego, co stanowi realizację prawnie uzasadnionego interesu Administratora (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
Możemy także przetwarzać Twoje dane osobowe także w celu zapewnienia zgodności z nałożonymi na nas obowiązkami prawnymi. Przetwarzanie to odbywa się wówczas na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.
Podanie danych osobowych co do zasady ma charakter dobrowolny, jednakże w przypadku zawierania i wykonywania umów, podejmowania czynności przed zawarciem umowy, świadczenia usług jest niezbędne i odmowa podania danych skutkować będzie brakiem możliwości zawarcia umowy, podjęcia czynności przed jej zawarciem, skorzystania z usług. W pewnych przypadkach obowiązek podania danych wynika również z obowiązujących przepisów.
Odbiorcy danych
Dane osobowe mogą być ujawniane podmiotom, którym przysługuje prawo dostępu do tych danych, w tym w szczególności organom kontrolującym i nadzorującym działalność Administratora, instytucjom finansowym, biurom informacji gospodarczej, naszym zaufanym partnerom biznesowym tj. podmiotom, z którymi współpracujemy, w tym w szczególności dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów teleinformatycznych i sprzętu, podmiotom świadczącym usługi księgowe i rachunkowe, audytorskie. W przypadku wyrażenia przez Ciebie zgody z wykorzystaniem narzędzia udostępnionego na Stronie w celu zarządzania preferencjami dotyczącymi Plików cookies, Twoje dane zawarte w Plikach cookies mogą być przekazywane podmiotom, które dostarczyły takie pliki.
Okres przetwarzania danych
Dane osobowe będą przetwarzane do momentu wygaśnięcia podstawy prawnej ich przetwarzania bądź osiągnięcia celu przetwarzania lub jego wygaśnięcia z innego powodu. W przypadku, gdy podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora dane osobowe będą przechowywane do momentu realizacji uzasadnionego interesu Administratora bądź skutecznego wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. W przypadku, gdy dane przetwarzamy na podstawie umowy o świadczenia usługi newsletter, dane osobowe przetwarzane będą do czasu zakończenia obowiązywania umowy. Natomiast dane osobowe przetwarzane na podstawie zgody będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody, co pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonał Administrator na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
W przypadku projektów dofinansowanych ze środków publicznych okres tzw. trwałości projektu i przechowywania wszelkich danych oraz dokumentacji wynosi co do zasady nie mniej niż 10 lat od daty zakończenia realizacji danego projektu.
Pliki cookies
Pliki cookies (ciasteczka) to pliki tekstowe, które są danymi informatycznymi związanymi z korzystaniem ze stron internetowych. Są one przechowywane na urządzeniach użytkowników. Pozwalają m.in. zidentyfikować rodzaj urządzenia użytkownika i wyświetlać strony internetowe dostosowane do indywidualnych preferencji. Używamy cookies, aby optymalizować korzystanie ze stron internetowych, a także do gromadzenia statystyk, które pozwalają oceniać sposób korzystania użytkowników ze stron internetowych. Daje to możliwość późniejszego ulepszania struktury i zawartości witryny.
Szczegółowe informacje dotyczące zasad korzystania przez Administratora z plików cookies znajdują się w Polityce cookies dostępnej pod adresem: www.pfp.com.pl/polityka-cookies
Prawa osoby, której dane dotyczą
Osobie, której dane są przetwarzane, przysługuje prawo do:
1) wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych opartego na art. 6 ust. 1 lit. f) RODO,
2) dostępu do danych (art. 15 RODO), ich sprostowania (art. 16 RODO), usunięcia danych (art. 17 RODO),
3) ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO),
4) przenoszenia danych (art. 20 RODO),
5) wycofania zgody na przetwarzanie danych,
6) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych dotyczących Pani/Pana osoby narusza przepisy RODO.
Z powyższych uprawnień można skorzystać kontaktując się z Administratorem pod adresem e-mail: iod@pfp.com.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora wskazany powyżej z dopiskiem „dane osobowe”.
Zakres każdego z tych praw oraz przypadki, w których można z nich skorzystać, wynikają z przepisów prawa. Każdorazowo uprawnienie oraz jego zakres zależeć będzie również od podstawy prawnej przetwarzania danych przez Administratora oraz od celu ich przetwarzania.
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji (w tym profilowanie)
Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany lub częściowo zautomatyzowany, jednakże nie są poddawane profilowaniu w celu automatycznego podejmowania decyzji.
Przekazywanie danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG)
Przekazywanie danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy ma miejsce wyłącznie w przypadku wyrażenia przez Ciebie zgody lub zapewnienia przez nas podstawy prawnej do takiego transferu. Informacje generowane przez Pliki cookies na temat korzystania ze Strony (w tym Twój adres IP) będą przekazywane i przechowywane przez Google na serwerach w Stanach Zjednoczonych. Biorąc pod uwagę możliwości techniczne umożliwiające na podstawie samego adresu IP ustalenie wielu informacji na temat Użytkownika informujemy, że mogą one stanowić dane osobowe i być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy – do Stanów Zjednoczonych. Zasady ochrony danych osobowych przez Google dostępne są na stronie Google.
Komisja Europejska 10 lipca 2023 r. przyjęła decyzję stwierdzającą odpowiedni stopień ochrony danych osobowych w Stanach Zjednoczonych zapewniony przez tzw. "Ramy ochrony danych UE - USA” (EU-US Data Privacy Framework). Każdy z partnerów Administratora dokonujący transferu danych poza Europejski Obszar Gospodarczy do Stanów Zjednoczonych przystąpił do programu „Ramy ochrony danych UE – USA” oraz jest wpisany na listę prowadzoną przez Departament Handlu USA.
Zmiany i uaktualnienia niniejszej Polityki prywatności
Stosownie do potrzeb możemy zmieniać i uzupełniać Politykę prywatności, Politykę cookies oraz każde inne konkretne oświadczenia dotyczące prywatności. Polityka prywatności każdorazowo dostępna jest pod adresem: www.pfp.com.pl/polityka-prywatnosci oraz w siedzibie Usługodawcy. Polityka prywatności w aktualnym brzmieniu obowiązuje od dnia 03.04.2025 r.
W przypadku prowadzenia procesów rekrutacyjnych, Administrator przetwarza dane osobowe podane przez kandydata w jego zgłoszeniu rekrutacyjnym (np. w CV, liście motywacyjnym). W szczególności Administrator może przetwarzać następujące informacje o kandydacie: imię, nazwisko, datę urodzenia, dane kontaktowe wskazane przez kandydata (np. e-mail, numer telefonu, adres zamieszkania), informacje dotyczące wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia zawodowego, jak również wizerunek (jeżeli kandydat zamieści swoje zdjęcie w dokumentach aplikacyjnych).
W przypadku przeprowadzania testów kompetencji i udzielenia przez kandydata zgody na udział w takich testach, przetwarzane są także informacje dotyczące wiedzy, umiejętności oraz właściwości osobowościowych (np. informacje o umiejętnościach językowych lub predyspozycjach do zajmowania określonego stanowiska).
Administrator wskazuje, aby kandydaci nie umieszczali w zgłoszeniu rekrutacyjnym danych szczególnych kategorii takich jak: dane o stanie zdrowia, niepełnosprawnościach, poglądach politycznych, przekonaniach religijnych oraz innych danych określonych w art. 9 RODO. Jeśli podanie takich danych będzie konieczne ze względu na szczególną sytuację kandydata, Administrator wskaże podstawę prawną przetwarzania danych szczególnych kategorii.
Dane osobowe kandydata przetwarzane będą w następujących celach:
a) przeprowadzenia rekrutacji na stanowisko wskazane w ogłoszeniu o pracę, w ramach którego przesyłane jest zgłoszenie rekrutacyjne, w tym wyłonienia kandydatów do zawarcia umowy cywilnoprawnej (jeżeli taka forma zatrudnienia jest wskazana w ogłoszeniu);
b) przeprowadzenia przyszłych rekrutacji na różne stanowiska, jeżeli kandydat wyraził na to odrębną zgodę;
c) w przypadku pozytywnego wyniku rekrutacji, w celu sporządzenia umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej, a także przekazania kandydatowi niezbędnych informacji dotyczących rozpoczęcia pracy oraz czynności poprzedzających;
d) dochodzenia lub obrony przed roszczeniami związanymi z procesem rekrutacji.
Dane osobowe kandydata przetwarzane są w oparciu o różne podstawy prawne w zależności od celu ich przetwarzania:
a) dane osobowe wskazane w Kodeksie pracy (art. 221) lub w innych przepisach prawa (m.in. imię, nazwisko, datę urodzenia, dane kontaktowe, wykształcenie, doświadczenie zawodowe) lub dane niezbędne do podjęcia działań przed zawarciem umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej (np. oczekiwania finansowe, termin rozpoczęcia pracy/świadczenia usług) przetwarzane są, aby wypełnić ciążący na Administratorze obowiązek prawny (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) lub ze względu na ich niezbędność do podjęcia działań na żądanie kandydata przed zawarciem umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) i ich podanie będzie konieczne do wzięcia udziału w rekrutacji;
b) adres e-mail oraz numer telefonu przetwarzane są w oparciu o prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia), polegający m.in. na możliwości prowadzenia rekrutacji drogą elektroniczną, sprawnej komunikacji z kandydatami. Podanie tych danych będzie konieczne do wzięcia udziału w rekrutacji w przypadku prowadzenia jej z wykorzystaniem narzędzi służących do komunikowania się na odległość;
c) pozostałe dane osobowe (np. wizerunek, zainteresowania) przetwarzane są na podstawie zgody i ich podanie nie ma wpływu na możliwość udziału w rekrutacji (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Podanie tych danych jest dobrowolne.
Zgodnie z informacją wskazaną w ogłoszeniu o pracę, kandydat wyraża zgodę zamieszczając takie dane osobowe w swoim zgłoszeniu rekrutacyjnym i przekazując Administratorowi swoje zgłoszenie rekrutacyjne. Taką zgodę może wyrazić także w inny sposób wskazany przez Administratora dla określonych procesów rekrutacyjnych (np. składając określone oświadczenie w formie pisemnej lub zaznaczając wskazany przycisk wyboru).
d) dane osobowe przetwarzane są do celów przyszłych rekrutacji w oparciu o zgodę kandydata (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), którą wyraża w sposób wskazany przez Administratora dla danego procesu rekrutacyjnego (np. umieszczając wskazaną przez nas klauzulę zgody w swoim CV czy innych dokumentach aplikacyjnych);
e) dane osobowe kandydata będą przetwarzane także w oparciu o prawnie uzasadniony interes Administratora, polegający na dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami kierowanymi wobec Administratora przed sądami lub organami państwowymi (art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia).
Okres przetwarzania danych osobowych kandydatów
Dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia rekrutacji:
• na stanowisko, którego dotyczy zgłoszenie rekrutacyjne - przez okres niezbędny do przeprowadzenia procesu rekrutacji i wyłonienia kandydata, a następnie przez okres około 6 miesięcy na wypadek, gdyby z jakichkolwiek względów wystąpiła potrzeba powtórzenia proces rekrutacji;
• przez okres dwóch (2) lat od daty przesłania zgłoszenia rekrutacyjnego, jeżeli kandydat wyraził zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych na potrzeby przyszłych rekrutacji;
• w przypadku pozytywnego wyniku rekrutacji, dane osobowe przetwarzane są dalej w oparciu o zasady i okresy przetwarzania danych przewidziane dla osób zatrudnionych;
• w przypadku ewentualnych nieporozumień pomiedzy kandydatem a Administratorem, dane osobowe będą przetwarzane w celu dochodzenia lub obrony przed roszczeniami przez okres 3 lat od zakończenia procesu rekrutacji. W określonych przypadkach przetwarzanie danych może trwać dłużej niż 3 lata, jeżeli taka konieczność wynika z obowiązujących przepisów prawa.