W piątek, 24 września br., odbył się uroczysty finał Global Startup Challenge 2010, pierwszej edycji inicjatywy skierowanej do pomysłodawców innowacyjnych projektów internetowych. Finał konkursu odbył się podczas otwarcia centrum inkubacji biznesu Technopark Pomerania
Podczas finału, zwycięzcy konkursu otrzymali dyplomy zwycięstwa oraz upominki z rąk Barbary Bartkowiak - Prezesa Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości i Arkadiusza Seńko - Prezesa Red Sky.
Główną nagrodą dla zwycięzców jest kampania marketingowa prowadzona przez spółkę Red Sky oraz możliwość pozyskania kapitału do 200 tys. EUR na rozwój projektu z Funduszu Kapitału Zalążkowego Pomeranus Seed. Obecnie trwają rozmowy z każdym ze zwycięzców dotyczące dalszej współpracy.
Zwycięzcami tegorocznego Global Startup Challenge, zostali czterej pomysłodawcy: Anrdrius Norkaitis ("eTaxi"), Karol Kondraciuk i Łukasz Kondraciuk ("Traning-statistic.com"), Patryk Cebula ("Ultrastar") oraz Dawid Chojnacki ("Look for answer").
- Pierwszą edycję GSC oceniamy za bardzo udaną, szczególnie pod względem projektów jakie udało nam się pozyskać do konkursu. Red Sky wspierał wszystkich uczestników przy pomocy swoich najlepiej wyspecjalizowanych programistów, którzy pomagali w pracach nad konkursowymi projektami i rozwiązywali wszelkie problemy. Już teraz myślimy o kolejnej edycji Global Starup Challenge – mówi Arkadiusz Seńko, Prezes Zarządu Red Sky Sp. z o. o.,
- Inicjatywa Global Startup Challenge to szansa dla kreatywnych, młodych ludzi, którzy mają ambicję stworzenia firmy o globalnym zasięgu. Aby osiągnąć taki sukces nie wystarczy talent i pomysłowość. Niezbędna jest też wiedza z zakresu zakładania i funkcjonowania firmy. To właśnie wyróżnia GSC, podczas którego uczestnicy nie tylko pracowali nad własnym projektem, ale także poszerzali wiedzę z zakresu m.in. monetyzacji e-biznesu, procesu inwestycyjnego, czy też zasad funkcjonowania spółek prawa handlowego – mówi Barbara Bartkowiak, Prezes Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości.
Udział w GSC to nie tylko ciężka praca z dala od domu. Organizatorzy starali się, aby dwa miesiące spędzone w Szczecinie były także dobrą zabawą. Uczestnicy konkursu brali udział m.in. w imprezach integracyjnych, przemierzali tunele podziemnego Szczecina, rywalizowali podczas rozgrywek Paint Ball’a.
Projekt Global Starup Challenge 2010 został zainicjowany przez spółkę Red Sky, autora największego projektu internetowego stworzonego przez polskich programistów FilesTube.com, oraz Polską Fundację Przedsiębiorczości, jej Fundusz Zalążkowy POMERANUS SEED i Sieć Aniołów Biznesu AMBER. W inicjatywę zaangażowani byli także: Szczeciński Park Naukowo-Technologiczny, Xevin Lab, NetCamp, Urząd Miasta Szczecin, Szczecin.EU – Oficjalny Kanał Informacyjny Miasta Szczecina oraz Agencja Personal PR.