Technopark Pomerania czeka na „młode pistolety”, ale nie tylko. PODCAST PFP
- Nawet Facebook był kiedyś start-upem – to sformułowanie bardzo często pojawia się podczas spotkań coachingowych z młodymi przedsiębiorcami. Z jednej strony teza ta może sprawiać wrażenie wyświechtanego sloganu, ale z drugiej… to prawda. I nawet największe firmy zaczynały z poziomu pomysłu, idei lub skromnej działalności. Co zrobić, żeby stać się wielkim? Jakich błędów unikać? Co może stanąć na naszej drodze, a co może okazać się szansą do wykorzystania? O tym dowiedzą się uczestnicy programu mentoringowego „Szczecin_UP!”, którego druga edycja odbędzie się niebawem. Nabór trwa.
Michał Kaczmarek rozmawiał na temat projektu z Magdą Mikołajczak oraz Jakubem Gibowskim z Technoparku Pomerania w Szczecinie - zachęcamy do odsłuchania naszej rozmowy na kanale YouTube [KLIK]
Celem programu „Szczecin_Up!" jest tworzenie dobrych warunków do dynamicznego rozwoju innowacyjnych przedsiębiorstw na terenie miasta i Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Koordynatorem programu jest Technopark Pomerania. W ramach „Szczecin_UP!” startupy otrzymają bezpłatne wsparcie w zakresie indywidualnego mentoringu ze strony doświadczonych przedsiębiorców, menedżerów i specjalistów branżowych, doradztwa z różnych dziedzin biznesowych i technologicznych oraz szeregu szkoleń i warsztatów biznesowych, których tematyka zostanie dobrana indywidualnie do potrzeb konkretnych firm. Będą mieli również okazję do zaprezentowania swoich pomysłów przed inwestorami indywidualnymi i przedstawicielami funduszy inwestycyjnych.
- Niektórzy mają wizję start-upów jak z filmów amerykańskich. Młody, zdolny, siedzący gdzieś na strychu gość, który szykuje pomysł, który zmieni świat. Nagle za jego plecami pojawia się anioł biznesu, klepie go po ramieniu i zaczyna się wielka inwestycja – mówi Magda Mikołajczak. – Jesteśmy karmieni takimi stereotypami, mówi się o wielkich historiach typu Facebook, warto o tym pamiętać, ale nie warto brać sobie to 1:1 do serca. Polski start-up różni się od tej wizji z Netflixa. Polski start-upowiec to może być „młody pistolet”, ale i „pistolet w średnim wieku”. Nasi przedsiębiorcy to często osoby przed zderzeniem z gospodarczą rzeczywistością. Ale wachlarz mentorów i doradców jest zróżnicowany i będziemy pracować z dwoma grupami start-upowców, bo inne potrzeby ma ktoś na samym początku drogi, a jeszcze inne osoby, które już jakiś czas działają w biznesie – mówi Jakub Gibowski z Technoparku Pomerania.
- Każdy mile widzi pieniądze na start, ale programy mentoringowe zyskują na znaczeniu. Zarówno beneficjenci, jak i mentorzy widzą korzyści. To nie jest kwestia warsztatu, ale i okazji do wspólnej pracy, wymiany myśli. Nie zależy nam na wykładach, a na budowaniu relacji – mówi Gibowski. – Taki jest cel naszych założeń. Zapraszamy ludzi, którzy poznali rynek, wiedzą, co może przedsiębiorcy zaszkodzić, a co dać mu szansę na rozwój. Planowanie, kosztorys, marketing, zarządzanie, to jest bardzo ważne – dodaje Magda Mikołajczak.
Do udziału w programie wyłonionych zostanie po 8 startupów w dwóch kategoriach – łącznie 16 firm. Na czas realizacji programu otrzymają one pomieszczenia biurowe w Technoparku Pomerania. Najlepsze startupy wyłonione przez kapitułę programu otrzymają nagrody finansowe w wysokości od 10 do 30 tysięcy zł oraz możliwość udziału w Programie Inkubacji Technoparku Pomerania.
Zainteresowane osoby i podmioty mogą zgłaszać się do programu poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie www.startup.szczecin.eu. Rekrutacja potrwa do 30 września 2021 r.