Czy branża kreatywna odbudowała się po pandemii? Jeszcze nie. Potrzebne są spotkania networkingowe. PODCAST
Creative Industry Zone to wydarzenie organizowane przez Enterprise Europe Network przy Zachodniopomorskim Stowarzyszeniu Rozwoju Gospodarczego – Szczecińskim Centrum Przedsiębiorczości. Kierowane jest przede wszystkim do zachodniopomorskich przedsiębiorców z sektora MŚP. Wydarzenie będzie mieć miejsce 25 i 26 października i jak zapowiadają organizatorzy to wyjście naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców, którzy aktywnie działają w branży kreatywnej i chcą po pandemii koronawirusa szerzej dokonywać ekspansji międzynarodowej. – Pandemia spowodowała, że narodziło się wiele nowych pomysłów. Teraz jest czas na ich realizację – mówi Anna Łotocka, jedna z organizatorek tego wydarzenia.
Zapraszamy do wysłuchania podcastu Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości na kanale YouTube. Z Anną Łotocką rozmawia Michał Kaczmarek.
Targi kreatywne, które odbędą się 25 i 26 października to tylko jedna z aktywności punktu Enterprise Europe Network w Szczecinie. Na co dzień, tych aktywności skierowanych do przedsiębiorców jest znacznie więcej. Cel? Integracja lokalnego biznesu i pokazywanie potencjału agend europejskich dla gospodarki Pomorza Zachodniego.
Udział w Creative Industry Zone pozwala nawiązać biznesowe kontakty z przedsiębiorcami z co najmniej 21 państw (od Polski, Niemiec i Wielkiej Brytanii po Tunezję) bez wychodzenia z biura. W ten sposób można zainicjować spotkanie projektanta z producentem czy artysty z twórcą gier. Częścią Creative Industry Zone 2021 będzie panel tematyczny z wystąpieniami ekspertów. Podczas wirtualnych prezentacji przedstawią oni praktyczne informacje dotyczące m.in. praw własności intelektualnej czy możliwości finansowania i technicznych aspektów współpracy projektantów z producentami przemysłowymi.
Networking kojarzy nam się zwykle z ilością uściśniętych dłoni i wymienionych wizytówek. Czy możliwe jest prowadzenie działań networkignowych online? Czy takie działania są skuteczne? Eksperci Enterprise Europe Network nie mają wątpliwości, że tak: - Wiele firm w czasie pandemii otworzyło się na networking i udział w prezentacjach online. Wcześniej były one ograniczane przez miejsce i czas. Nie wszystkich było stać na to, by jeździć po świecie i prezentować swoje pomysły. W dobie targów kreatywnych online jest to tańsze, a często także bardziej efektywne. Pandemia paradoksalnie otworzyła przed przedsiębiorcami nowe drzwi – mówi Anna Łotocka.
- Oferujemy różną pomoc np. bezpłatne szkolenia dla przedsiębiorców z bardzo szerokich tematów: od kwestii patentowych przez pomoc prawną i podatkową, po kompetencje miękkie i marketingowe. Pomagamy w budowaniu strategii ekspansji zagranicznej. Wspieramy także finansowo przy pomocy w pozyskaniu ekspertów zewnętrznych. To działanie wspierające sektor MŚP w bardzo konkretny sposób: materialny, merytoryczny i mentoringowy. Korzystamy z bazy sieci Enterprise Europe Network, tam zdarzają się zapytania ofertowe o poszukiwaniach przedsiębiorców z całej Europy np. przedsiębiorca ze Skandynawii szuka wykonawcy na konkretne zadania. My przekazujemy te ofertę i poszukujemy partnera do współpracy – dodaje Anna Łotocka.
ZAPRASZAMY DO WYSŁUCHANIA CAŁEGO PODCASTU