Społeczna Odpowiedzialność Biznesu to pojęcie, które od lat zyskuje na wartości. Czy w czasach pandemii koronawirusa jest dla niego miejsce? Czy firmy mają czas, energię i środki, żeby dzielić się swoimi przychodami z potrzebującymi? Czy mimo trudności gospodarczych ostatni czas jest dobry dla działania odpowiedzialnego społecznie? – Zawsze jest właściwy czas, żeby działać dla pracowników, mieszkańców, otoczenia naszej firmy i środowiska naturalnego – mówi Prezes Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości Marcin Pawłowski. PFP angażuje się w kolejną odsłonę inicjatywy magazynu „Świat Biznesu”. Będziemy patronować nagrodzie dla firmy, która w 2020 roku wykazała się największą odpowiedzialnością społeczną. Zgłoszenia przyjmowane są do końca kwietnia.
Żyjemy w bardzo trudnych czasach dla przedsiębiorców i gospodarki. Mogłoby się wydawać, że to nie jest dobry moment, by angażować się w inicjatywy z zakresu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Ostatnie miesiące pokazują jednak, że dla firm i dla przedsiębiorców solidarność ze swoimi pracownikami, konsumentami i otoczeniem w jakim działają pozostaje bardzo istotną częścią działalności. Polska Fundacja Przedsiębiorczości postanowiła uhonorować specjalnym wyróżnieniem w ramach corocznego plebiscytu „Perły Biznesu”
- Siła ruchu społecznego, który zaistniał w czasie pandemii pokazuje, że przedsiębiorcy mają ogromną potrzebę solidarności i wspierania swoich klientów i pracowników w najtrudniejszych momentach. Pamiętam jak w marcu i kwietniu, kiedy pandemia wybuchała, mieszkańcy szyli maseczki i przekazywali je mieszkańcom, restauratorzy przygotowywali posiłki dla medyków, a duże firmy przekazywały setki tysięcy złotych na sprzęt medyczny i wyposażenie medyczne. Nikt nie musiał tego robić, a wszyscy czuli się w obowiązku, żeby współdziałać w obliczu kryzysowej, niespodziewanej sytuacji – mówi Marcin Pawłowski, Prezes Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości w Szczecinie. – Chcemy nagrodzić firmy, które wykazały się empatią, wrażliwością oraz hojnością w czasie pandemii koronawirusa. Pokazać, że takich firm jest dużo. Nie zawsze chodzi o to, żeby przelewać miliony złotych z konta na konto, a o to, by pokazywać, że solidarność, pomoc i odpowiedzialność społeczna mogą mieć różne oblicza. Jestem pewien, że pandemia uruchomiła w nas pokłady energii, których wcześniej nie dostrzegaliśmy – dodaje Marcin Pawłowski, Prezes Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości.
- Pamiętajmy, że społeczna odpowiedzialność społeczna to dbanie również o równe prawa kobiet, wykluczonych społecznie, wsparcie dla młodych czy ekologię – mówi Pawłowski.
Ilość firm zaangażowanych w pomoc w czasie pandemii jest trudna do policzenie. Wyróżnienia od wojewody zachodniopomorskiego otrzymało ponad 300 podmiotów gospodarczych i stowarzyszeń z regionu, a to zapewne dopiero początek!
Zaangażowanie Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości w promocję idei Społecznej Odpowiedzialności Biznesu wynika z chęci promowania pozytywnych postaw oraz zachęcania przedsiębiorców do działania na rzecz swojego otoczenia. – Firma odpowiedzialna społecznie to firma, która dba o swoich pracowników i ich rodziny, to firma, która wspiera otoczenie, w którym działa, to firma, dla której ważne jest środowisko naturalne, natura oraz edukacja w wielowymiarowym zakresie. Bycie przedsiębiorcom wiąże się z odpowiedzialnością. Mam wrażenie, że ostatnie miesiące pokazują nam jak powinien działać biznes w trudnym czasie pandemii – mówi Marcin Pawłowski, Prezes Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości. – Nasza fundacja również jest zaangażowana w inicjatywy o charakterze społecznym. W ostatnim czasie przekazaliśmy dużą kwotę na wsparcie projektu koordynowanego przez Lions Club Szczecin, czyli wyposażenie świetlicy i zaplecza kuchennego na Oddziale Świętego Mikołaja w Szczecinie. Szukamy firm, które mogą stanowić wzór dla innych przedsiębiorstw – dodaje Prezes PFP.
Szczegóły konkursu znajdują się w Regulaminie