- To jest jeden z najciekawszych produktów Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości w skali ogólnopolskiej. Bardzo rzadko zdarza się, że udaje się stworzyć instrument finansowy o tak szerokiej skali funkcjonalności. Mogą z niego skorzystać przedsiębiorcy, którzy muszą kupić samochód w celach logistycznych, Ci którzy stawiają na rewolucję energetyczną w firmie czy Ci, którzy chcą rozwijać się w sektorze B+R lub e-commerce – mówi Wojciech Nowak, członek zarządu Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości.
Polska Fundacja Przedsiębiorczości podpisała Umowę Operacyjną z Bankiem Gospodarstwa Krajowego w wysokości 20 mln zł dotyczącą utworzenia Instrumentu Finansowego Pożyczka mała. Dzięki dodatkowemu wkładowi PFP przedsiębiorcy mogą liczyć na wsparcie w kwocie 28,5 miliona złotych. Fundacja planuje udzielić około 80 pożyczek, grupą docelową jest sektor MŚP. Mała pożyczka zaczyna się od kwoty 10 tysięcy złotych, a maksymalne wsparcie może sięgnąć nawet pół miliona złotych. Oprocentowanie jest znacznie niższe niż komercyjne i zaczyna się od 7,17%. Atutem jest brak dodatkowych opłat i prowizji, bezpłatne doradztwo i pomoc przy wszelkich procedurach administracyjnych. Okres spłaty może być rozłożony na 60 miesięcy, a maksymalna karencja może sięgać sześciu miesięcy.
- To bardzo uniwersalny i elastyczny projekt. Serdecznie zachęcamy mazowieckich przedsiębiorców do zapoznania się z możliwościami, jakie niesie Mała Pożyczka. Podam kilka przykładów: pieniądze mogą być przeznaczone między innymi na zakup pojazdów osobowych i ciężarowych na potrzeby firmy, na zakup lokalu pod siedzibę firmy, na remont siedziby firmy, na zakup maszyn i wyposażenia przedsiębiorstwa. W obecnych czasach wielkie znaczenie ma również transformacja energetyczna, środki z pożyczki mogą być przeznaczone na instalację paneli fotowoltaicznych – mówi Wojciech Nowak, członek zarządu Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości. – Pożyczka sprawdza się także w przypadku inwestycji technologicznych np. rozwoju sektora e-commerce, tworzeniu aplikacji i stron internetowych czy wdrożeniu projektów badawczych w firmach – dodaje członek zarządu PFP.
Grupa docelowa produktu to mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa z województwa mazowieckiego.