Jak promować swoją markę e-commerce w mediach społecznościowych? Eksperci mówią wprost: najważniejsza jest strategia i odpowiedni plan działania. Warto również obserwować trendy, które pojawiają się na świecie i według tych zasad przygotowywać strategie promocyjne. – Świadome budowanie brandu w Internecie, gdy mamy do czynienia z cyfrową przemianą przedsiębiorcy, musi opierać się na budowaniu wiedzy. Tutaj istotne są wszelkie webinary, szkolenia, taki sprzedawca musi się pewnych rzeczy nauczyć, przygotować strategię i dopiero wtedy kierować swoją komunikację do konkretnych klientów – mówi Sara Dziwerżawska. – Lubimy takie wyzwania, lubimy pracować z przedsiębiorcami, którzy prowadzą od lat swój biznes i znają się na nim, a jednocześnie poszerzają swoją działalność w sektorze internetowym i jest to dla nich trochę nowy świat – dodaje Barbara Kaleńczuk.
Gośćmi podcastu Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości były przedstawicielki platformy sklepowej Idosell (najbardziej efektywnego sprzedażowo rozwiązanie SaaS w Polsce) - Barbara Kaleńczuk oraz Sara Dzierżawska. Rozmawiał Michał Kaczmarek.
Czy prowadząc firmę online potrzebujemy promocji? Wielu przedsiębiorcom może wydawać się, że Internet jest niczym samonapędzający się mechanizm, w którym poszukujący produktów klienci na pewno do nas trafią, bo wpiszą produkt w wyszukiwarkę i my mu wyskoczymy. Eksperci jednak studzą takie optymistyczne wizję – w czasie gigantycznego progresu branży e-commerce, firm walczących o uwagę konsumenta jest całe mnóstwo. Jak się wyróżnić? Dobrą ofertą, unikatowymi produktami, atrakcyjnym sposobem dostawy oraz dobrą, przyciągającą uwagę promocją. Otwarcie sklepu internetowego musi być więc odpowiednio wypromowane. Czy wystarczy tylko mocny opening, a potem biznes będzie kręcił się sam? Niekoniecznie. Eksperci w podcaście Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości zwracają uwagę jak istotna jest długofalowa strategia i odpowiedni plan na budowanie silnej marki.
- Trend promowania się w Internecie jest teraz silniej zarysowany, niż kilka lat temu. Trzeba mieć świadomość, że bez odpowiedniej promocji, klient może do nas nie trafić. To zupełnie inny rodzaj marketingu niż w przypadku sklepu stacjonarnego. W e-commerce warto skorzystać z reklam w mediach społecznościowych – mówi Barbara Kaleńczuk. – Strategia marki jest bardzo ważna. Do kogo chcemy mówić? Jakimi kanałami? Jak jesteśmy młodzieżową markę odzieżową to kanałem odpowiedniejszym niż Facebook będzie Tik Tok – mówi Sara Dzierżawska. – Reklamę należy skonfigurować także pod osoby, które ostatecznie będą płacić, czyli np. rodziców. Czyli kampania powinna z jednej strony wzbudzać chęć zakupu wśród młodych, ale i poszerzać świadomość wśród osób, które posiadają budżet na zakup – dodaje Barbara Kaleńczuk.
Jak więc promować się skutecznie? Eksperci podczas podcastu wiele mówili o strategii, ale i o tym, by na pewne trendy reagować na bieżąco. „Real-time marketing” to coś, co wykorzystane błyskotliwie, może dać nam szeroki zasięg. – Akcje okolicznościowe, odpowiedź na wydarzenia społeczne, to budzi emocje, a emocje zawsze są dobrym marketingiem. Nawet jeżeli to jest śmiech, płacz czy nienawiść – dodaje Sara Dzierżawska.
Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy na naszym kanale YouTube [KLIK]