Podcast: Małopolski dzień uczenia się: Wiek nie ma znaczenia, gdy chcesz się kształcić! [PFP]

10.06.2022

Silversi pożądani na rynku pracy? „Coraz częściej docenia się ich doświadczenie”

Młody, dynamiczny, wszechstronny i jednocześnie z doświadczeniem? Taki pewnie byłby wzorzec pracownika w wielu firmach. Czas jednak pokazuje, że młodość i doświadczenie nie zawsze idą ze sobą w parze, a doświadczenie z dynamicznością – owszem. Osoby po 50-tym roku życia uczą się coraz więcej i chętniej podejmują się nowych, zawodowych wyzwań. – Rynek pracy odważnie sięga po silversów, bo potrzebuje pracowników, a na dodatek ich zaangażowanie, motywacja i chęć do pracy są imponujące – mówi Maria Czerniecka z Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości.
Silversi mogą bez problemu korzystać z merytorycznych, dedykowanych dla nich szkoleń na platformie szkoleniowej Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości. Nasza instytucja wspierała również Małopolski Dzień Uczenia Się, który w dużej merze skupiał się na promowaniu aktywności zawodowej osób po 50-tym roku życia. Zapraszamy do wysłuchania podcastu PFP. Michał Kaczmarek rozmawiał z Marią Czerniecką oraz Agnieszką Łatkowską.

Akcja Aktywacja. Szkolenia Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości przekazują wiedzę absolutnie uniwersalną

Akcja aktywacja. XII Małopolski Dzień Uczenia się odbył się 8 czerwca. Jedna czwarta osób bezrobotnych zarejestrowanych na koniec marca 2022 r. w małopolskich urzędach pracy to osoby po 50. roku życia. Niestety, jest to również grupa osób, które rzadziej inwestują w swój rozwój niż pozostali dorośli. Zatrudnianie osób dojrzałych nie jest popularne, pracodawcy preferują młodsze osoby. Polska Fundacja Przedsiębiorczości była zaangażowania w wydarzenie poprzez promocję i prezentację platformy szkoleniowej, która odpowiada również na potrzeby osób po 50-tym roku życia, które chcą zdobywać wiedze i poszerzać swoje kompetencje zawodowe.

- Mamy wiele do zaoferowania w obszarze edukacji. To niepowtarzalna i unikatowa na polskim rynku przestrzeń do zdobywania i poszerzania wiedzy, zauważamy trend wzrostowy i miesięcznie z platformy korzysta kilkanaście tysięcy osób. Wspieramy i zapraszamy każdą osobę, która chce się uczyć. Szkolenia odbywają się na żywo oraz można z nich korzystać, gdy zapisane są w formie e-learningu. Wyróżnia nas ilość i różnorodność. Miesięcznie odbywa się ponad 40 szkoleń. Są one bardzo zróżnicowane i na pewno każdy znajdzie coś dla siebie – mówi Agnieszka Łatkowska.

Szkolenia oferowane przez platformę mają charakter uniwersalny – ich treść będzie przydatna zarówno dla młodych jak i doświadczonych pracowników. Co ważne, Polska Fundacja Przedsiębiorczości jest otwarta na współpracę z partnerami komercyjnymi i publicznymi, którzy mogą przygotowywać wspólnie z nami treści „skrojone” pod potrzeby swoich odbiorców.

„Pracodawcy oczekują zmian, a pracownicy o tym wiedzą i są chętni do poznawania nowych treści”

Jak mówi Maria Czerniecka z Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości coraz większym zainteresowaniem cieszą się szkolenia kierowane do doświadczonych pracowników. Przedsiębiorcy wspierają ich poprzez umożliwianie dokształcania się i rozwoju, a oni sami wykazują się dużą inicjatywą i determinacją. Silversi więc są coraz bardziej pożądani i coraz bardziej cenieni na rynku pracy.

- Osoby po 50-tym roku życia często czują, że pracodawcy nie doceniają ich starań i chęci do zdobywania nowych kompetencji. Tymczasem są możliwości uczenia się i zdobywania nowych doświadczeń. Żyjemy w świecie VUCA, czyli czasach, które są niepewne i wszystko dookoła się zmienia. Pracodawcy oczekują zmian, a pracownicy o tym wiedzą i są chętni do poznawania nowych treści. Zachęcamy więc do korzystania z naszej platformy szkoleniowej oraz z Bazy Usług Rozwojowych. Prezentujemy szeroką paletę możliwości zdobywania wiedzy i poszerzania kompetencji – mówi Maria Czerniecka.

Silversi to jednak nie tylko osoby „pracujące na etacie”. – Platforma szkoleniowa daje możliwość udziału w szkoleniach w sposób nieograniczony. Tam nie brakuje również szkoleń jak założyć swoją firmę, jak prowadzić księgowość, jak promować swoją firmę. Badania pokazują, że osoby w wieku 50-lat bardzo często chcą coś zmienić w swoim życiu. To może być dla nich ostatni dzwonek, by założyć swoją firmę – dodaje Maria Czerniecka.

ZACHĘCAMY DO WYSŁUCHANIA PODCASTU POLSKIEJ FUNDACJI PRZEDSIĘBIORCZOŚCI NA NASZYM KANALE YouTube (klik)

ISO
Strona używa cookies Dowiedz się więcej