Podsumowanie szkolenia - Business Model Canvas - sukces firmy zbudowany na modelu biznesowym

19.04.2022

Przemyślany model biznesowy pomoże twojej firmie odnieść sukces!

Każda firma posiada model biznesowy, niezależnie od tego, czy jest on wyartykułowany, czy też nie. Świadome określenie go pozwala pomóc w uzyskaniu przewagi konkurencyjnej, pozyskaniu nowych klientów i rozwoju przedsiębiorstwa. Jak robić to poprawnie uczyli się w miniony wtorek uczestnicy kolejnego szkolenia organizowanego w ramach Biznesu Nowej Ery.

Za nami kolejne szkolenie organizowane przez Polską Fundację Przedsiębiorczości, Santander Bank Polska i Santander Factoring. Bezpłatne spotkanie on-line, które odbyło się 12 kwietnia, poświęcone było strategiom i modelom biznesowym, które każdy przedsiębiorca powinien stworzyć i regularnie analizować. Swoją wiedzą w tym zakresie dzieliła się Iwona Caputa, doradca biznesowy.

- Wszystkie czynności wykonywane przez pracowników i komórki organizacyjne przedsiębiorstwa powinny być ukierunkowane na realizację precyzyjnie sformułowanych celów – mówiła podczas szkolenia Iwona Caputa. – Cele strategiczne stanowią główne kierunki działania firmy. Skoncentrowane są na problemach, których rozwiązanie jest czasochłonne i wymaga większego nakładu zasobów.

Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzieli się co to jest Business Model Canvas i z jakich elementów się składa, ale też poznali etapy budowania modelu biznesowego i nauczyli się go projektować oraz wykorzystywać. Sporo czasu poświęcono klientom – zaspokojenie ich potrzeb powinno być bowiem dla każdego przedsiębiorcy priorytetem.

- Na początku tworzenia i określania modelu biznesowego musimy odpowiedzieć sobie na wiele kluczowych pytań – mówiła Iwona Caputa. – Po pierwsze i najważniejsze należy ustalić kto jest naszym klientem, jakie są jego potrzeby i pragnienia. Ważne jest też to, co możemy naszemu klientowi zaoferować i co będzie naszą propozycją wartości. Następnie trzeba skupić się na tym, w jaki sposób dostarczymy nasz produkt czy usługę i jakich procesów wewnątrz firmy będziemy potrzebować. Oczywiście nie możemy pominąć kwestii związanych z tym, jak zamierzamy nasz wysiłek spieniężyć, w jaki sposób klienci będą nam płacić i dlaczego, to wszystko robimy.

W trakcie szkolenia uczestnicy mogli na bieżąco zadawać pytania ekspertce. Te dotyczyły m.in. sposobów finansowania nowej działalności, sensu uruchamiania w obecnych czasach przedsiębiorstwa z branży budowalnej oraz tego, na ile model biznesowy jest w stanie przewidzieć i przygotować przedsiębiorcę na zmiany na rynku.

Zapis całego szkolenia dostępny jest na Platformie Szkoleniowej Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości.

 

 

ISO
Strona używa cookies Dowiedz się więcej