Przemyślany model biznesowy pomoże twojej firmie odnieść sukces!
Każda firma posiada model biznesowy, niezależnie od tego, czy jest on wyartykułowany, czy też nie. Świadome określenie go pozwala pomóc w uzyskaniu przewagi konkurencyjnej, pozyskaniu nowych klientów i rozwoju przedsiębiorstwa. Jak robić to poprawnie uczyli się w miniony wtorek uczestnicy kolejnego szkolenia organizowanego w ramach Biznesu Nowej Ery.
Za nami kolejne szkolenie organizowane przez Polską Fundację Przedsiębiorczości, Santander Bank Polska i Santander Factoring. Bezpłatne spotkanie on-line, które odbyło się 12 kwietnia, poświęcone było strategiom i modelom biznesowym, które każdy przedsiębiorca powinien stworzyć i regularnie analizować. Swoją wiedzą w tym zakresie dzieliła się Iwona Caputa, doradca biznesowy.
- Wszystkie czynności wykonywane przez pracowników i komórki organizacyjne przedsiębiorstwa powinny być ukierunkowane na realizację precyzyjnie sformułowanych celów – mówiła podczas szkolenia Iwona Caputa. – Cele strategiczne stanowią główne kierunki działania firmy. Skoncentrowane są na problemach, których rozwiązanie jest czasochłonne i wymaga większego nakładu zasobów.
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzieli się co to jest Business Model Canvas i z jakich elementów się składa, ale też poznali etapy budowania modelu biznesowego i nauczyli się go projektować oraz wykorzystywać. Sporo czasu poświęcono klientom – zaspokojenie ich potrzeb powinno być bowiem dla każdego przedsiębiorcy priorytetem.
- Na początku tworzenia i określania modelu biznesowego musimy odpowiedzieć sobie na wiele kluczowych pytań – mówiła Iwona Caputa. – Po pierwsze i najważniejsze należy ustalić kto jest naszym klientem, jakie są jego potrzeby i pragnienia. Ważne jest też to, co możemy naszemu klientowi zaoferować i co będzie naszą propozycją wartości. Następnie trzeba skupić się na tym, w jaki sposób dostarczymy nasz produkt czy usługę i jakich procesów wewnątrz firmy będziemy potrzebować. Oczywiście nie możemy pominąć kwestii związanych z tym, jak zamierzamy nasz wysiłek spieniężyć, w jaki sposób klienci będą nam płacić i dlaczego, to wszystko robimy.
W trakcie szkolenia uczestnicy mogli na bieżąco zadawać pytania ekspertce. Te dotyczyły m.in. sposobów finansowania nowej działalności, sensu uruchamiania w obecnych czasach przedsiębiorstwa z branży budowalnej oraz tego, na ile model biznesowy jest w stanie przewidzieć i przygotować przedsiębiorcę na zmiany na rynku.
Zapis całego szkolenia dostępny jest na Platformie Szkoleniowej Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości.