Podsumowanie szkolenia: Jak skutecznie pozycjonować strony www?

09.03.2022

Jak dobrze pozycjonować swoją stronę internetową? 

Widoczność w sieci – osiągnięcie jej nie jest sprawą prostą bez znajomości kilku zasad. O tym, podczas ostatniego szkolenia w ramach cyklu Biznes Nowej Ery mówił Mariusz Kowalczyk, współwłaściciel agencji We Commerce oraz ekspert Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości. Podczas spotkania uczestnicy dowiedzieli się jak ważne jest pozycjonowanie swojej strony internetowej, jak przygotowywać treści agregujące uwagę internautów, które są wysoko agregowane w wyszukiwarkach internetowych. Nie brakowało również pytań o to, jak skutecznie i możliwie niskim kosztem promować swój biznes w Internecie. Cykl Biznes Nowej Ery to wspólna inicjatywa Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości, banku Santander i Santander Faktoring.

Czym jest pozycjonowanie stron? W jaki sposób szukać słów kluczowych popularnych wśród internautów? Jak tworzyć treści przyjazne wyszukiwarce? Czy nasza strona internetowa jest kompatybilna z wyszukiwarkami internetowymi? O tym, ale nie tylko mówił trener podczas kolejnego spotkania w ramach cyklu Biznes Nowej Ery. Wysoka pozycja w Google może naszej stronie dostarczyć mnóstwo wartościowego ruchu, który nieraz przełoży się na sprzedaż naszych produktów, bądź usług. Aby to jednak osiągnąć, potrzeba wiedzy, umiejętności, a także trzymania się zasad.
- Nie ma nic gorszego niż produkcja treści, których nikt nie czyta – mówił Mariusz Kowalczyk, współwłaściciel agencji We Commerce, trener Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości. – SEO to praktyka polegająca na zwiększaniu ruchu organicznego w wynikach wyszukiwania. Wchodzą w nią cztery elementy: badanie słów kluczowych i treści, musimy dowiedzieć się czy to, co chcemy opisywać jest wyszukiwane przez internautów. Ważne jest tworzenie odpowiednich treści, musi być ona atrakcyjna dla odbiorców. Musimy zbudować jej autorytet, bo każda nowa domena bardzo często ma niski autorytet w oczach Google. Im więcej stron będzie odnosiło się do naszej strony, tym ten autorytet będzie mocniejszy, będzie lepszy i lepiej wyświetlany w wynikach wyszukiwania. Ważny jest też audyt wewnętrzny, który pokaże nam jaka jest efektywność naszych treści – mówił Mariusz Kowalczyk.

– Istotne są również sprawy techniczne, które pozwalają lepiej zarządzać tworzoną treścią. W Internecie ruch możemy podzielić na ruch płatny i ten za który płacimy mniej, czyli ruch organiczny. Wyszukiwarek internetowych jest kilka, ale to Google jest najmocniejszym ogniwem. Zresztą „pozycjonowanie w Google” jest oczywiste, skoro popularność tej wyszukiwarki w Polsce to ponad 95% wszystkich wyszukań – mówił Mariusz Kowalczyk. W jaki sposób Google trafia na nowe strony? – Linki odsyłające są bardzo istotne, to tzw. autorytet strony. Pozwalają one nowym stronom i podstronom być szybciej znalezione przez Google. Kolejna sprawa to mapy strony, miejsce ze strony internetowej udostępniane wyszukiwarkom. No i ostatnia sprawa to zgłoszenie witryny do darmowego narzędzia Google: Google Search Console. To narzędzie, które pomaga w pozycjonowaniu strony i budowaniu jej autorytetu w sieci – mówił ekspert podczas szkolenia.

Podczas spotkania nie brakowało także pytań od uczestników szkolenia. Dotyczyły one między innymi lokowania linków odsyłających, budowania autorytetu domeny czy promocji konkretnych treści przygotowywanych przez przedsiębiorców.

Szkolenie można odtworzyć na naszej Platformie Szkoleniowej - (klik)

ISO
Strona używa cookies Dowiedz się więcej