Podsumowanie szkolenia - Wykorzystywanie gotowych stron www i e-sklepów w biznesie

02.02.2022

Jak korzystać z gotowych systemów do tworzenia stron internetowych? Jak wygląda funkcjonalność takich stron? Czym są tzw. CMSy, a czym kreatory stron? Jakie są wady i zalety oraz koszty wykorzystania poszczególnych systemów? Jak założyć dobrze zarabiający sklep internetowy i od czego zależy jego powodzenie? Tematem kolejnego szkolenia organizowanego w ramach cyklu Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości i Banku Santander było wykorzystywanie gotowych stron w projektowaniu własnego sklepu internetowego lub strony internetowej. Szkolenie prowadziła Katarzyna Łukaszuk, coach i trener biznesu. - Szkolenie zawiera praktyczną wiedzę o tym, jak korzystać z gotowych systemów do tworzenia stron i sklepów, by uzyskać optymalny efekt oraz uniknąć pułapek i błędów. Szkolenie jest oparte o najlepsze praktyki rynkowe, doświadczenia moich klientów oraz o przykłady z rynku MŚP – relacjonuje trenerka. Zapis webinaru jest dostępny już na platformie szkoleniowej Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości [KLIK]

- To szkolenie przygotowałam tak, by pokazać spektrum możliwości danych rozwiązań oraz wady i zalety z punktu widzenia różnych funkcjonalności i zastosowań. Z czym się wiąże się wybór danej technologii, jeżeli chodzi o realizację projektu. Prezentuję także, kiedy dane rozwiązanie jest optymalne, a kiedy nie. Generalnie do tworzenia stron mamy dwa rodzaje technologii: OpenSource i w jego ramach istnieją CMSy. Najczęściej spotykany jest Word Press. To najczęściej stosowane rozwiązanie do tworzenia stron internetowych. Pracuje nad nim otwarta społeczność programistyczna, która pozwala na jego wykorzystanie. To program służący do zarządzania, tworzenia treści, można go swobodnie modyfikować – mówi Katarzyna Łukaszuk. – Żeby utworzyć stronę w Word Pressie musicie mieć domenę i hosting. To usługa płatna. Hosting to miejsce na serwerze, w którym dana strona będzie osadzona. Przy stronie robionej na WP to roczny koszt od 20 złotych do 300 złotych, a koszt hostingu może wynieść ok. 100 złotych w roku startu, a potem te koszty rosną – mówi Katarzyna Łukaszuk.

Wielu przedsiębiorców w ostatnich latach zdecydowało się na wzmocnienie swojej działalności poprzez założenie sklepu internetowego. To działanie wymierne gospodarczo, ale wymaga odpowiedniej wiedzy i przygotowania jeżeli sklep ma działać w sposób efektywny.

- W naszym szkoleniu przyglądamy się systemom podobnym, jak przy zakładaniu stron internetowych. System e-commerce to kompletne oprogramowanie obsługujące proces sprzedaży w sieci. Mamy tam zarządzanie produktami, stanami magazynowymi, obsługę klienta, systemy dostawy czy system produkcji. Założenie sklepu internetowego wymaga wzięcia pod uwagę wszystkich czynników, o których mówimy. Sklep internetowy nie może działać bez dobrej obsługi klienta, czy bez jasnego systemu dostawy produktów. Sklepy wymagają własnego hostingu, ale i są takie, które działają w obrębie chmury na serwerze dostawcy. Cała mapa rodzajów systemów e-commercowych jest jednak bogatsza. Ponad 80% klientów korzysta z systemów SAS, ale mamy także platformy takie, jak Woocommerce, Prestashop czy Magento – tłumaczyła Katarzyna Łukaszuk.

Całe szkolenie „Wykorzystywanie gotowych stron www i e-sklepów w biznesie” Katarzyny Łukaszuk dostępne jest na platformie szkoleniowej Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości.

 

ISO
Strona używa cookies Dowiedz się więcej