Rekordowy rok Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości. „Udzieliliśmy pożyczek na kwotę blisko 400 milionów złotych”

04.01.2022

Rekordowy rok Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości. „Udzieliliśmy pożyczek na kwotę blisko 400 milionów złotych”

Jaki był rok 2021 dla Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości? Jakie mamy plany na nadchodzące miesiące? Czy krajowa gospodarka jest w dobrej kondycji? Jaki wpływ ma na nią pandemia, a jaki trudne doświadczenia związane z zerwanymi łańcuchami dostaw czy rosnącą inflacją? Czy przedsiębiorcy chcą inwestować? Co ich przed tym powstrzymuje? W ogniu pytań znalazł się Prezes Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości Marcin Pawłowski, który gościł w magazynie reporterów Radia Plus „W rytmie wydarzeń”.

„Niepewność” – gospodarcze słowo roku 2021?

Jak mówił podczas wywiadu Prezes Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości słowo, które dominowało w gospodarce w minionym roku to „niepewność”. Było ono odmieniane przez wszystkie przypadki nie bez powodu. Przedsiębiorcy czują się niepewnie zarówno myśląc o dalszym rozwoju pandemii COVID-19 jak i przewidując jakie zmiany na horyzoncie gospodarczym może przynieść dalszy wzrost inflacji.

- Niepewność stała się częścią strategii dla wielu firm. Wcześniej nie miały one konieczności dywersyfikacji swojej działalności, a teraz jest konieczność myślenia o rezerwach czy szukania dla siebie nowych klientów i kanałów dystrybucji. Widać, że firmy inaczej reagują także na sytuację na rynku pracy – mówił Marcin Pawłowski. – Dużo zależy od zachowań konsumentów. Wzrost gospodarczy opiera się na kilku filarach: na konsumpcji wewnętrznej, na eksporcie i na poziomie inwestycji. Jeżeli konsumenci będą się czuli bezpieczni to popyt będzie kreował wzrost PKB. To bezpieczeństwo bierze się ze stabilności pracy, ale i z niezbyt wysokich stóp procentowych. Co do inwestycji, to one również muszą kreować długotrwały, efektywny popyt wewnętrzny – mówił dalej Prezes PFP.

Rok 2021 dla PFP to kontynuacja rekordów z roku 2020

Rok 2020 i 2021 przyniósł rekordowe zainteresowanie przedsiębiorców produktami oferowanymi przez Polską Fundację Przedsiębiorczości. Mowa zarówno o pożyczkach inwestycyjnych jak i bezcennym w czasie pandemii wsparciu obrotowym. Dużym zainteresowaniem cieszył się również Fundusz Dostępności oraz szkolenia, które od jesieni oferujemy w ramach nowoczesnej platformy szkoleniowej. Wiele wskazuje na to, że rok 2022 będzie kontynuacją obranej strategii.

- Im trudniej jest przedsiębiorcom, tym częściej zwracają się oni do takich podmiotów jak Polska Fundacja Przedsiębiorczości. Udzieliliśmy pożyczek na blisko 400 milionów złotych. To produkty inwestycyjne, ale i działania mające na celu niwelowanie skutków pandemii COVID-19. Za nami dobry czas jeżeli chodzi o szkolenia i dostarczanie wiedzy przedsiębiorcom. Rośnie świadomość konieczności poszerzania wiedzy pracownikom, szkolimy miesięcznie ok. 3 tysięcy osób, to duże wyzwanie, ale planujemy być największą, bezpłatną platformą szkoleniową w Polsce – mówi Marcin Pawłowski, Prezes Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości. – Pomagamy przedsiębiorcom rozumieć trudne zagadnienia Polskiego Ładu. Nie brakuje tematów związanych z planowaniem pracy, e-commerce, możliwościami zakładania firmy. Zainteresowaniem cieszą się zagadnienia podatkowe, prawne czy szkolenia z zakresu leadershipu i poszerzania kompetencji miękkich przez menadżerów – dodaje Prezes Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości.

ISO
Strona używa cookies Dowiedz się więcej