Podcast: Pod Szczecinem działa firma, która jest międzynardowym liderem w produkcji… namiotów glampingowych

27.06.2023

Glamping staje się coraz popularniejszą formą wypoczynku na całym świecie. Podbił Skandynawię, Wielką Brytanię czy Stany Zjednoczone. W Polsce ta moda dopiero raczkuje, ale eksperci przekonują, że tak jak obecnie pola namiotowe czy campingowe nie są dla nikogo zaskoczeniem, tak niebawem glamping również będzie popularną destynacją weekendowych wypadów „za miasto”.

W Szczecinie działa firma, która jest jednym z międzynarodowych liderów w produkcji namiotów glampingowych. Zarówno na potrzeby hotelowe, turystyczne jak i eventowe. – Przyznaję, że jesteśmy mocniej znani na świecie niż w Polsce – mówi w rozmowie z Michałem Kaczmarkiem Agnieszka Wójcikowska, CEO i współzałożycielka marki FDomes.

Zapraszamy do wysłuchania przedostatniego przed wakacjami podcastu Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości na naszym kanale YouTube (klik).

Popularność marki FDomes na świecie zaczęła się w momencie, gdy podszczecińska firma zaczęła produkować namioty sferyczne na potrzeby dużych eventów. Mowa np. o planie filmu „Marsjanin” czy o koncertach takich gwiazd jak Lady Gaga czy Bon Jovi. Obecnie firma skupia się głównie na glampingu w kontekście turystycznym. Na świecie glamping jest tak popularną formą spędzania czasu jak np. camping. W Polsce to moda, która dopiero zaczyna podbijać serca mieszkańców.

Jak wykorzystywane są namioty glampingowe? Zarówno przez inwestorów, którzy stawiają takie kule pod wynajem dla turystów, jak i przez osoby indywidualne, które chcą mieć taką atrakcję na swojej działce. W namiocie glampingowym można mieszkać. Kopuła może być wyposażona we wszystkie elementy użytkowe, które znajdą się w standardowym mieszkaniu – kuchnię, łazienkę, sypialnie.

Agnieszka Wójcikowska w rozmowie z Michałem Kaczmarkiem przyznaje, że do glampingu trzeba się przekonać. Najlepiej, gdy zobaczy się, jak taki namiot może być zaaranżowany i wyposażony.

- Kiedy weszliśmy w branżę glampingową, ta idea w Polsce jeszcze nie była popularna. Dla nas to było naturalne. 42% naszej sprzedaży to USA i Kanada. Widzimy wzrost zainteresowania na rynku polskim, ale od początku było dla nas wiadomym, że to właśnie ekspansja zagraniczna będzie początkiem naszego działania. Pracując w branży eventowej widzieliśmy szaleństwo na punkcie glampingu np. w Wielkiej Brytanii. Tam właśnie zaczęliśmy zdobywać klientów – mówi Agnieszka Wójcikowska.

- Naszą grupą docelową są przedsiębiorcy, którzy planują zbudować własny resort glampingowy. Nie brakuje także klientów indywidualnych, gdzie prowadzili oni dynamiczne życie w mieście, a potem postanowili zmienić coś w życiu, kupują działkę i stawiają własny glamping, mieszkając tam na co dzień lub w sezonie – dodaje nasza rozmówczyni.

- Dobrze jest pokazać, jak wygląda glamping. Postawiliśmy namiot pokazowy, by klienci byli świadomi, jaki produkt im oferujemy. Jesteśmy obecni na targach na całym świecie. Obecnie przygotowujemy się do show w Stanach Zjednoczonych. Szykujemy rzeczy, jakich w branży glampingowej nikt nie widział. Mamy ambicję być liderem na rynku europejskim – mówi Agnieszka Wójcikowska.

Zapraszamy do wysłuchania podcastu!

ISO
Strona używa cookies Dowiedz się więcej