Zakładam własną firmę - agencja reklamowa

05.12.2023

Agencje marketingowe mają coraz większy potencjał biznesowy. Przedsiębiorstwa szukają dla siebie nowych kanałów promocji.

Czy prowadzenie agencji marketingowej lub agencji zajmującej się social media to dobry pomysł na biznes? Wydaje się, że tak, choć eksperci nie mają wątpliwości, że to nie jest praca taka prosta, jak może się wydawać.

Zachęcamy do obejrzenia najnowszego odcinka na naszym kanale YouTube (klik)

- Przez to, że mamy nowe media i nowe narzędzia, widzimy, że oczekiwania klientów się zmieniają. Obserwujemy trendy, marketing i reklama bardzo szybko się zmieniają. Klienci mają konkretniejsze oczekiwania, choć czasem są bardzo zagubieni. Często słyszymy, że klient chce być wszędzie, a czasem nie musi być wszędzie, by być skuteczny i dobrze wypromowany – mówi Diana Marczewska, ekspertka ds. marketingu z firmy Niedaria Marketing.

„Kreatywność wymaga podłoża biznesowego i wiedzy, jak wykorzystać nasze pomysły”

Praca w marketingu stała się w ostatnim czasie bardzo atrakcyjna. Przy odpowiednich umiejętnościach jest nie tylko gwarantem dobrych zarobków, ale i daje szansę na pracę zdalną i możliwość dynamicznego rozwoju.

Eksperci pytani przez Polską Fundację Przedsiębiorczości i portal wSzczecinie.pl w nowym odcinku programu „Zakładamy firmę” studzą jednak entuzjazm tych, którzy myślą, że nowoczesny marketing to tylko posty na Facebooku, rolki na Instagramie i filmy na TikToku.

Jak mówią eksperci umiejętność tworzenia jakościowego kontentu oraz zarabianie na marketingu długofalowo wymaga kreatywności i wiedzy.

- Agencja marketingowa musi zajmować się przygotowaniem i wdrażaniem strategii reklamowych, projektowaniem identyfikacji wizualnych, realizowaniem marketingu w wyszukiwarkach SEO i SEM czy realizacją social mediów. Klienci powierzają nam rozwój swojej firmy i oczekują od nas kompetencji na najwyższym poziomie – mówi Arsen Marchlewski, właściciel agencji AM Studio i AleSocial.

- Kreacja to jest coś, co przynosi pieniądze. Kreatywność wymaga podłoża biznesowego i wiedzy, jak wykorzystać nasze pomysły – mówi Tomasz Rejman, właściciel agencji Virtual People. – Świadomość klientów rośnie. Rynek również zmierza w stronę specjalizacji, trudno być już człowiekiem od wszystkiego, bo kanałów jest znacznie więcej niż kiedyś – mówi ekspert.

-Oferuję bardziej złożony zakres usług: od fotografii przez social media po zakup reklam w Internecie i jestem sama w stanie obsłużyć klienta. Małe firmy szukają mniejszych agencji, bo ten kontakt jest bardziej bezpośredni. Rynek na pewno potrzebuje kreatywnych, młodych marketingowców – mówi Diana Marczewska z firmy Niedaria Marketing.


Najpierw doświadczenie i rozpoznawalność czy najpierw zakładamy biznes?

Eksperci programu „Zakładamy firmę” nie mają wątpliwości, że agencje social mediowe, kreatywne i interaktywne mają szansę na biznesowy sukces. Sprawa nie jest jednak prosta i nie wystarczy talent i determinacja. Potrzeba także wiedzy, konsekwencji i gotowości do długiego pozyskiwania zaufania klientów.

- Najpierw należy zdobyć klientów i wyrobić sobie opinię i rozpoznawalność w branży, a dopiero potem myśleć o założeniu firmy – mówi dr Katarzyna Kazojć, prezes fundacji Biznes Innowacje Networking.

- Użytkownicy sieci korzystają z mediów społecznościowych. Każda firma chce być w nich aktywna. To pole do pozyskiwania klientów – dodaje dr Kazojć.

Czy firmy działające w marketingu powinny stawiać na swój marketing?

- Musimy się zastanowić, gdzie są nasi klienci? Dobrym przykładem są firmy marketingowe, które profilują się na konkretną grupę odbiorców i tak są aktywne np. TikTok czy Instagram. Jeżeli zajmujemy się wizerunkiem musimy też pamiętać o tym, jak wyglądamy w sieci i jak nasi klienci o nas myślą - dodaje Barbara Kaleńczuk, ekspertka ds. social mediów.

Projekt „Zakładamy firmę” to wspólna inicjatywa Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości i Portalu wSzczecinie.pl. Przed nami – ostatni odcinek – który zobaczycie już niebawem w grudniu.

ISO
Strona używa cookies Dowiedz się więcej