Namioty sferyczne firmy spod Szczecina podbijają świat. „Promujemy kulturę luksusowego biwakowania”
Firma FDomes zaczynała jako producent eventowych namiotów sferycznych. Ta działalność przyniosła jej spektakularny sukces biznesowy i wiele realizacji, które przyniosły jej sławę na całym świecie. Warto wspomnieć choćby o wyposażeniu planu zdjęciowego filmu „Marsjanin” czy o koncertach Bon Jovi czy Lady Gagi, które realizowane były w ich namiotach sferycznych. W 2020 roku firma postawiła jednak na zupełnie nowe rozwiązania, czyli… glamping.
Namioty spod Szczecina w 55 krajach na każdym kontynencie
Glamping zyskuje popularność w Polsce, choć firma spod Szczecina wciąż ma więcej realizacji międzynarodowych niż krajowych w portfolio zleceń. Zanim jednak firma rozgościła się w sektorze HoReCa przez wiele lat, aż do pandemii, zajmowała się głównie eventami oraz produkcją namiotów na potrzeby rozrywki.
- Wszystko zaczęło się w 2008 roku. Mój tata zainspirował się zagranicą namiotami w formie sferycznej, zaczął więc konstruować własne kopuły. Mierzyliśmy wysoko, chcieliśmy rozmawiać z największymi firmami na świecie. Byliśmy innowacyjni, a branża eventowa szuka nowości – mówi Agnieszka Wójcikowska. – Sukcesów na koncie mieliśmy sporo, koncert Lady Gagi w Londynie, forum ekonomiczne w Davos czy plan filmowy „Marsjanina” w Jordanii oraz na Węgrzech – dodaje Adam Wójcikowski.
Zmiana funkcjonowania firmy z eventowej na produkcję pod sektor turystyczny i hotelarski miała miejsce w czasie pandemii COVID-19. Klienci z całego świata są zaskoczeni, że trafiają do nich produkty z takiego miasta jak Szczecin.
- Kiedy siadam o 21:00 do rozmowy online z klientem z drugiego końca świata, to on mnie często pyta: skąd jesteście? Ja odpowiadam, że z Polski, a on zwykle nie dowierza. Produkujemy i przygotowujemy całą naszą koncepcję działania w Szczecinie, a kopuły sferyczne i namioty glampingowe FDomes są już na każdym kontynencie świata – mówi Joanna Rejmann, dyrektor marketingu w firmie FDomes.
Kiedy skończyły się eventy, pojawił się glamping
Słowo „glamping” podchodzi od dwóch słów „glam” i „camping”. Można więc rozumieć, że jest to nowoczesne, ekskluzywne biwakowanie.
W najbliższym czasie planowane jest zbudowanie osiedla namiotów glampingowych w malowniczej części województwa zachodniopomorskiego. Resort glampingowy będzie jedną z pierwszych tego typu atrakcji turystycznych w Polsce.
- Poza Wielką Brytanią w glampingu przoduje Japonia, Kanada i Stany Zjednoczone. W Europie stawiamy coraz więcej kopuł glampingowych, w tym zdobywamy rynek Polski – mówi Joanna Rejmann, dodając, że pierwszy resort glampingowy na Pomorzu Zachodnim powstanie w tym roku.
W programie „Historie sukcesu” realizowanym przez portal wSzczecinie.pl i Polską Fundację Przedsiębiorczości będziemy mówić o sukcesach firm, ale i o trudnych momentach, które sprawiły, że przedsiębiorcy musieli podejmować odważne decyzje. W przypadku FDomes nie brakowało chwil, gdy należało zaryzykować, by dalej się rozwijać.
Co w tym biznesie jest najładniejsze, a co najtrudniejsze?
- Od początku szliśmy pod prąd. Bycie zachowawczym w biznesie nigdy nie przynosi sukcesu. W naszej firmie mamy balans pokoleniowy. Ojciec jest spokojniejszy, pragmatyczny, stopował nas czasami, a my jesteśmy jako drugie pokolenie bardziej dynamiczni i dla nas nie ma rzeczy niemożliwych. FDomes to firma rodzinna, mamy jasny podział kompetencji, każdy z nas robi dobrze to, czym się zajmuje – mówi Agnieszka Wójcikowska.
Firma FDomes to dwukrotny zdobywca nagrody Architizer Award 2021 w kategorii Architecture + Living Small oraz Hospitality. W tym roku przedsiębiorstwo spod Szczecina zdobyło także Diament Forbesa.
Format „Historie sukcesu” to wspólna inicjatywa Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości i portalu wSzczecinie.pl. Bohaterem drugiego odcinka będzie Edward Osina, prezes przedsiębiorstwa budowlanego Calbud.