"Najważniejsze w biznesie" to projekt, który oczami praktyków biznesu oraz ekspertów Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości pokaże Wam jakie znaczenie mają proste czynności i sytuacje. Jak ważny jest pierwszy dzień w pracy? Czy punktualność może zdecydować o naszym powodzeniu w biznesie? Czego nie mówić szefowi? O tym, ale nie tylko będziemy mówić co miesiąc!
- Nikt nie lubi osób, które się spóźniają – mówi ostro detektyw Małgorzata Marczulewska. – Pracuję nad sobą, przyznaje się, że punktualność nie jest moją najmocniejszą stroną – dodaje Przemysław Kazaniecki, współwłaściciel Ogrodów Śródmieście. – Posiadam coś takiego jak optymizm czasowy, czyli zakładam, że ze wszystkim zdążę, ale potem okazuje się, że zbyt ambitny plan dnia jest problemem i trudno ze wszystkim zdążyć – dodaje Krzysztof Pietrusewicz z agencji reklamowej Vertigo.
Pierwszy odcinek nowego programu Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości i portalu wSzczecinie.pl – „Najważniejsze w biznesie” dotyczył punktualności. Pytani przez nas eksperci są zgodni, że punktualność jest ważna, ale jednocześnie wszyscy przyznają, że nie łatwo ją zachować przy dużym natłoku obowiązków.
Jak ważna jest punktualność w biznesie? W opinii ekspertów pytanych przez Polską Fundację Przedsiębiorczości to jedna z najważniejszych cech przedsiębiorcy, którą bardzo cenimy. To kwestia efektywności, dobrej organizacji pracy, ale i szacunku do naszych współpracowników, przełożonych i partnerów w biznesie.
Punktualność była motywem przewodnik programu „Najważniejsze w biznesie” Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości i portalu wSzczecinie.pl
- Dla mnie punktualność jest ważna w skali od 1 do 10 na 9 albo nawet na 10. Uważam, że to istotne w kontekście etykiety w biznesie – mówi mec. Maja Grzegorczyk, radca prawny.
- Zależy też gdzie uprawiamy biznes. Punktualność jest w dużej mierze zależna od narodu z jakim prowadzimy biznes. Polacy pozwalają sobie na eleganckie spóźnienia, ale Niemcy są już tutaj bardzo restrykcyjni. Za to Hiszpanie i Włosi nie znają pojęć punktualności, co pozwala nam na więcej luzu – mówi prof. Justyna Osuch-Mallet, rektor Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu.
- Biznes prowadzi się dla zysku, a przecież czas to pieniądz. Brak szacunku do czasu może rodzić różne konsekwencje, nawet finansowe. Jak nie złożę dokumentów do przetargu na czas, to nie wezmę w nim udziału, a to tylko jeden z przykładów – mówi Beata Kuśmierek, księgowa i ekspertka Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości.
- Punktualność zawsze jest wartością dodaną. Dla mnie to oznaka szacunku i profesjonalizmu – dodaje Filip Góra, marketingowiec i ekspert rynku pracy LSJ HR Group.
- Osoby chronicznie spóźniające się to takie, które ze swoich spóźnień zrobiły swój znak rozpoznawczy. To nie jest w porządku, gdy nic sobie z tego nie robimy – mówi Anna Dziwulska, coach i trener biznesu.
W kolejnych odcinkach poruszać będziemy inne tematy dotyczące etykiety w biznesie, cech przedsiębiorców oraz rynku pracy. Następny program dotyczyć będzie onboardingu, czyli tego jak dobrze wdrożyć pracownika do pracy.