"Najważniejsze w biznesie" - nowy cykl programu przedstawiony oczami praktyków i ekspertów

21.01.2025

Jak ważna jest punktualność w biznesie? „9-10 w skali od 1 do 10”

"Najważniejsze w biznesie" to projekt, który oczami praktyków biznesu oraz ekspertów Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości pokaże Wam jakie znaczenie mają proste czynności i sytuacje. Jak ważny jest pierwszy dzień w pracy? Czy punktualność może zdecydować o naszym powodzeniu w biznesie? Czego nie mówić szefowi? O tym, ale nie tylko będziemy mówić co miesiąc!

- Nikt nie lubi osób, które się spóźniają – mówi ostro detektyw Małgorzata Marczulewska. – Pracuję nad sobą, przyznaje się, że punktualność nie jest moją najmocniejszą stroną – dodaje Przemysław Kazaniecki, współwłaściciel Ogrodów Śródmieście. – Posiadam coś takiego jak optymizm czasowy, czyli zakładam, że ze wszystkim zdążę, ale potem okazuje się, że zbyt ambitny plan dnia jest problemem i trudno ze wszystkim zdążyć – dodaje Krzysztof Pietrusewicz z agencji reklamowej Vertigo.

Pierwszy odcinek nowego programu Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości i portalu wSzczecinie.pl – „Najważniejsze w biznesie” dotyczył punktualności. Pytani przez nas eksperci są zgodni, że punktualność jest ważna, ale jednocześnie wszyscy przyznają, że nie łatwo ją zachować przy dużym natłoku obowiązków.

Obejrzyj odcinek na naszym kanale YouTube [klik]

Jak ważna jest punktualność w biznesie? W opinii ekspertów pytanych przez Polską Fundację Przedsiębiorczości to jedna z najważniejszych cech przedsiębiorcy, którą bardzo cenimy. To kwestia efektywności, dobrej organizacji pracy, ale i szacunku do naszych współpracowników, przełożonych i partnerów w biznesie.

Punktualność była motywem przewodnik programu „Najważniejsze w biznesie” Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości i portalu wSzczecinie.pl

- Dla mnie punktualność jest ważna w skali od 1 do 10 na 9 albo nawet na 10. Uważam, że to istotne w kontekście etykiety w biznesie – mówi mec. Maja Grzegorczyk, radca prawny.

- Zależy też gdzie uprawiamy biznes. Punktualność jest w dużej mierze zależna od narodu z jakim prowadzimy biznes. Polacy pozwalają sobie na eleganckie spóźnienia, ale Niemcy są już tutaj bardzo restrykcyjni. Za to Hiszpanie i Włosi nie znają pojęć punktualności, co pozwala nam na więcej luzu – mówi prof. Justyna Osuch-Mallet, rektor Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu.

- Biznes prowadzi się dla zysku, a przecież czas to pieniądz. Brak szacunku do czasu może rodzić różne konsekwencje, nawet finansowe. Jak nie złożę dokumentów do przetargu na czas, to nie wezmę w nim udziału, a to tylko jeden z przykładów – mówi Beata Kuśmierek, księgowa i ekspertka Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości.

- Punktualność zawsze jest wartością dodaną. Dla mnie to oznaka szacunku i profesjonalizmu – dodaje Filip Góra, marketingowiec i ekspert rynku pracy LSJ HR Group.

- Osoby chronicznie spóźniające się to takie, które ze swoich spóźnień zrobiły swój znak rozpoznawczy. To nie jest w porządku, gdy nic sobie z tego nie robimy – mówi Anna Dziwulska, coach i trener biznesu.

W kolejnych odcinkach poruszać będziemy inne tematy dotyczące etykiety w biznesie, cech przedsiębiorców oraz rynku pracy. Następny program dotyczyć będzie onboardingu, czyli tego jak dobrze wdrożyć pracownika do pracy.

ISO
Strona używa cookies Dowiedz się więcej